vrijdag 18 juni 2010

Kabouters

Kunnen jullie je dat jurkje nog herinneren dat ik laatst voor mijn oppasmeisje heb gemaakt? Ik heb nog een paar bijpassende haarelastiekjes gemaakt :-)
De poppetjes bestaan uit rondjes van vilt die ik heb gemaakt met de crop-a-dile (kan ook met een perforator!).

Een korte beschrijving:
- neem 3 kleuren wolvilt en pons/ perforeer 20 rondjes uit elke kleur
- maak 4 stukjes garen van 20 cm
- neem 1 stukje garen en rijg er 6 rondjes aan, dan een kleine kraal, steek weer terug door de rondjes en laat beide draaduiteinden hangen, dit is het eerste been
- neem een nieuw stukje garen en maak het andere been
- neem de 4 draaduiteinden in de naald en rijg 6 rondjes voor het lijf aan, dan een grotere kraal voor het hoofd en zet het met een klein kraaltje boven op de grote kraal vast
- maak de armpjes net als de benen, haal de draden door het hoofd en zet vast op de kleine kraal
- zet het kaboutertje met een draad onder de grote kraal door vast op het elastiek
- knip een puntmutsje en naai het dicht, zet het mutsje met lijm vast op het hoofd.

Succes! Gezellig dat je langskwam.
Ingrid xxx

8 comments, which make me happy!:

Mieke zei

Wowwwwwwwwwwwww wat ontzettend gaaf zeg:D:D:D
Het is iedere keer weer genieten van je creaties.

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

Ziet er super leuk uit ,jammer dat sanne er te oud voor is maar misschien maak het nog een keer voor mijn nichtje.

fijn weekend,
lfs Ag

Katinka zei

oohh, dat is weer al zo LEUKGEMAAKT!
Ik zie het al, jij bent net zo'n freubel als ik, die ook van alles uit probeert! Superss!

Fijne dag Xx
Katinka

scrapeetje zei

o wat ziet dat er snoezig uit, mijn kleindochter Iza heeft sinds heel kort ook een heel klein staartke, haha net een kwastje nog maar hoor, maar zoiets is echt wel superlief!!!
jij ben t echt supercrea hoor ingrid, moet je wat me doen!!!!
Ach dat doe je eigenlijk al lang he haha!!!!

Silvia zei

Ze zien er geweldig uit. Heb je beschrijving opgeslagen en ga het vast en zeker eens uitproberen.

Bedankt.
gr. Silvia

Riet zei

Wat prachtig gemaakt Ingrid,wat goed van je zeg.

Liefs Riet.

m@deliefjuh zei

wat gaaf zeg! helemaal top! zo schattig!

Wendy Koorevaar zei

Wat leuk joh! Jammer dat we niet kunnen zien hoe het bij haar staat. Zal vast heel schattig zijn!

Fijn weekend!

Liefs,
Wendy

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!