donderdag 3 maart 2011

You are SEW special

Een nieuwe challenge bij Tickled Pink Stamps is begonnen en voor deze week is ons thema "sewing/ naaien". Helemaal geweldig natuurlijk, maar toch verliep het niet zo geweldig. Dus de kaart van vandaag verdiend enige uitleg...

Ik zat een beetje in een dipje op creatief gebied. Ik had een kaart gemaakt maar hij was helemaal niet naar mijn zin. In mijn hoofd was hij veel leuker dan op papier... lol. Gisterochtend heb ik me op het schoonmaken van de bovenverdieping gestort. Als kaarten maken niet meer lukt, dan maar schoonmaken... Ik heb een cd van Ruth Jacott in de cd-speler gedaan, niet echt mijn muziekstijl maar het zijn makkelijke meezingers en ik wordt er vrolijk van. De cd heb ik in mijn studententijd gekregen op spaarpunten van de koffie en heel af en toe draai ik hem als ik alleen ben en een oppepper nodig heb. Na het zingen en schoonmaken zag ik het ineens heel helder: ik zou een nieuwe kaart gaan maken voor deze challenge!

Soms vind ik het zo moeilijk om "mijn stijl" te bepalen en vast te houden. Ik zie zoveel mooie dingen op andere blogs, maar als ik het dan zelf probeer, dan lijkt het niet te passen... Een soort van creatieve identiteitscrisis! He he, het is prettig als het een naam heeft. Ik denk dat dat gebeurde met de eerste kaart. En dan nu de nieuwe kaart...
Ik wilde heel graag een kaart maken voor mijn naailerares. Over een paar weken wordt zij geopereerd, ze gaat een nier afstaan aan haar schoonzus. Een ontzettend moedige stap!
Het dp is van Graphic 45 (Once upon a springtime), de tekst heb ik op de computer geschreven. Soortgelijke hangertjes zijn te koop bij Het Scrapbook Atelier. De stempel "hand-made" links onder is van Hero Arts. Het kreuklint en de pin zijn van Ribbon Girls.
Deze stempel heet Lil Fashionette 20's Evie en je kunt haar nu met 10% korting kopen! Ik heb haar ingekleurd met de volgende copic kleurnummers: E44, 43, 42, 41, 0000, R27, 24, 22. Zo ziet ze er mooi sepia uit, wat ik wel bij haar herkomst uit de jaren 20 vind passen :-)

Nu willen jullie natuurlijk meteen aan de slag om ook mee te doen met de challenge :-) Gezellig! Vergeet niet om een stempel te gebruiken die je hier kunt vinden. Deze challenge is wekelijks, daarnaast hebben we een TPS Christmas Challenge die een hele maand loopt, startend op de 1e dag van elke maand.

Nu zijn jullie natuurlijk heel nieuwsgierig naar mijn afgekeurde kaart, ja hé? Nou, ik zal hem laten zien, in het klein ;-)
Ik wens jullie een fijne dag met veel inspiratie en weinig identiteitscrisis ;-)

Morgenochtend ben ik terug met mijn Fuzzy Wuzzy kaart, tot dan!

16 comments, which make me happy!:

Anda zei

Wat een prachtige kaart, hoe krijg je het voor elkaar om zoveel details op een stukje papier te krijgen. Echt prachtig gemaakt!!

Gr. Anda

Christa zei

Ik snap het helemaal Ingrid ... ik probeer ook wel eens wat andere stijlen en wat ik bij anderen mooi vind. Staat op mijn eigen kaarten voor geen meter!! Jij hebt er een superwoord voor verzonnen ... die ga ik onthouden!
En je 2e kaartje is echt een mooier, waarschijnlijk omdat de kleuren beter harmoniëren ... ik vind 'm prachtig

Groetjes van Christa

CraftyC zei

Wow Ingrid, this is totally gorgeous. Love the colours & beautifully embellished!
Claurexx

Patricia zei

Tja wat moet ik hier nou op zeggen. Jou afgekeurde kaartje (die ik trouwens gewoon lekker groot heb gemaakt) vind ik wel heel mooi, maar ik moet je wel gelijk geven dat de andere mooier is. Ach iedereen heeft wel eens een dipje en zo te lezen duren die van jou gelukkig niet heel lang. Succes, groetjes Patricia

Marianne Schut zei

Hai Ingrid, een heerlijk verhaal weer om te lezen, hihi! Enne...ik heb je eerste kaartje ook lekker groot gemaakt hoor! Niets mis mee maar...inderdaad als je ze naast elkaar legt gaat ook mijn voorkeur naar het tweede kaartje dat je gemaakt hebt! Ik weet zeker dat je naailerares hier super blij mee gaat zijn! Het is echt weer een top kaart! Alles klopt! Waar schoonmaken al niet goed voor kan zijn! Liefs Marianne

Inge zei

Hoi Ingrid, wat heerlijk dat je dit zo beschrijft! Ik herken het helemaal namelijk. Ik kijk altijd met veel plezier naar allerlei andere stijlen maar als ik dat uitprobeer voelt dat niet als 'mij'. En soms kunnen dat kleine dingen zijn waaraan dat ligt. Ik jouw 2 kaartjes echt heel mooi, maar je bovenste spreekt me het allermeest aan, dus ja , ik snap je wel!

Nerrida zei

Gorgeous cards and I love your attention to detail! Makes the cards so interesting to look at.

Sarah zei

This is lovely. Fresh, joyful and full of great details. I also know how you feel - there is so much amazing artwork to see. Stay true to yourself. Be inspired by others but always follow your instinct and just be you! Looking at this piece I think you are already doing great. Heel veel succes met alles en bedankt voor het meedoen met Simon Says Stamp and Show Challenge!
Sarah

Delphine zei

Fantastic, Ingrid! There are so many gorgeous details to look at! Thanks for joining us at Cupcake and good luck! Delphine xx

Anita zei

Wauw, wat een mooie kaart! En zoals iemand voor mij al zei, ongelooflijk hoeveel details jij kunt verwerken op zo'n klein kaartje!
Mijn voorkeur gaat ook uit naar je laatst gemaakte kaart maar de eerste vind ik ook leuk :D
groetjes, Anita

Nancy Wethington zei

This is darling! Thanks for joining the challenge at Simon Says Stamp & Show.

email: Steph@SimonSaysStamp.com zei

I love the punch you used and the ribbon, too!!

Thanks so much for entering the Simon Says Stamp & Show Challenge!!!

-Sarah

papertrails leaver zei

how beautiful your card! Your attention to detail is superb! Thanks for joining us at Sentimental Sundays! :-) Amy

Catherine zei

Thank you for joining us at Cupcake Craft this week with such a fantastic card ! I love your embellishments ! Good luck !

Lisa zei

Ingrid, this is so pretty!! I'm loving the layering and the dimension it gives. Thanks for sharing with us at Papertake Weekly :)

Lynne Forsythe zei

what an ABSOLUTELY wonderful card for your teacher...I'm sure it will warm her heart!!

thanks bunches for playing along with the teamies and simon says stamp and show!!!

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!