dinsdag 3 juli 2012

Popjes in slaapzak {Sew Sweet}


Eindelijk is het hele project af en kan ik het hier "compleet" laten zien. Ik heb eerder al wel gedeeltes laten zien, maar nu dan in zijn geheel... Met veel liefde gemaakt en met veel plezier weg gegeven.
 Voor de verjaardag van mijn oppasmeisje wilde ik graag een op-en-top meisjes kado maken. Op de Handwerkbeurs in Zwolle in februari dit jaar heb ik een boek gekocht met leuke poppenpatronen daarin: Wee Wonderfuls.
Wee Wonderfuls
Ik koos voor de "sleepover palls" (logeer vriendinnetjes).
De stofjes die ik heb gebruikt komen allemaal uit mijn lapjesmand. Kleine lapjes stof, oude kleding, ik heb moeite om iets weg te gooien als ik denk dat ik het nog kan gebruiken. En zo zie je maar weer, het kwam nu van pas!  
 De slaapzak heeft drie vakjes en is gemaakt van dubbele stof met daartussen fiberfill.
De stof heb ik zelf gequilt met de "meander" methode. Ik heb daarvoor een speciaal voetje gekocht bij mijn naaimachine winkel . Dit voetje heeft een veer waardoor het niet op de stof blijft rusten maar na elke steek weer omhoog veert. Omdat je de transporteur moet laten zakken bij deze manier van naaien kun je de stof vrij bewegen en "vormen" naaien zonder de stof steeds te draaien. Mmm, beetje moeilijk uitleggen, maar je kunt er bij een naaimachinehandel vast meer over te weten komen als je dat wilt.
Elk slaapzakje heeft een knoopsluiting, hiervoor heb ik knopen van Sew Sweet gebruikt.
De gezichtjes zijn geborduurd met DMC garen.
De popjes hebben haren van vilt en alledrie een ander kapsel ;-) Het linker en rechter popje hebben pompon band langs de rand van hun jurk en het middelste meisje een blauw kantje.
De slaapzak sluit met een groen gestreept lint.
Het bij elkaar zoeken van de kleurtjes haar, stofjes voor de jurkjes en het garen voor de ogen... dat is zo leuk!!! Echt genieten om de leukste combi's te vinden.
En vanochtend was het moment daar, het geven! Ze was heel blij met haar kado dus ik ook :-) 
 Popjes erin en popjes eruit... da's natuurlijk het leukste!
 Een blij meisje, daar deed ik het voor! :-)
Midden in het rollenspel nog een foto gemaakt...
"Kom maar, lekker slapen in je trappelzak..."
;-)

Gebruikte materialen:

20 comments, which make me happy!:

Mariken zei

Wat een geweldig cadeau heb je voor haar gemaakt! Het ziet er ontzettend leuk uit en op de foto's is goed te zien hoe blij ze er mee is!
Groetjes Mariken.

A Casa di Ale zei

BELLISSIME... MIA FIGLIA NE VA GIA' PAZZA
CIA DA ALE

Elly zei

Wat een ontzettend leuk kado heb je gemaakt,en als je de foto's ziet vind je oppas kindje het ook erg leuk!

Groetjes Elly

Sara H zei

This is simply beautiful =)

Marjan zei

Wat een superleuk kado zeg !!
Het ziet er heel mooi uit.
Dat zal wel een hele klus geweest zijn.
Maar zo te zien wordt het goed gebruikt.

Groetjes, Marjan

corryskaart zei

oohh wat ziet dit er wonderschoon uit,geweldig om op deze manier een klein meisje blij te maken,zo te zien wel veel werk maar het is prachtig!
groetjes van corry

Anoniem zei

Wow! Wat is dat leuk en mooi gemaakt.
En leuk om te zien dat het meisje er blij mee is. Zo ben je zelf ook blij.

Groetjes Claudia

Kim zei

Kan me goed voorstellen dat ze daar blij mee was. Wat een onwijs schattige creatie! Vind hem echt helemaal super.

Groetjes Kim

martjesknutselhoek zei

het ziet er echt super uit.
en wat een leuk idee ook.
echt super gaaf.

groetjes Martha en Margret

Sientje zei

Wat ontzettend leuk gemaakt zeg. Kan me goed indenken dat een kleine poppenmoedertje hier superblij mee is. Leuk ook dat alle popjes een ander huidskleurtje hebben.

marion zei

Wauw Ingrid, wat knap gemaakt !! Schitterend ! Liefs, Marion

Stamping & Paper Crafting with Ingrid zei

Oh wat lief van jou, dat je zo een ontzettend leuk cadeau voor het meisje heb gemaakt. En zien dat ze er blij mee is, daar doe je het voor toch.
Groetjes Ingrid

Yvonne zei

Wat een prachtig cadeau. Ontzettend leuk om te zien. En helemaal leuk dat ze er zo blij mee was. Groetjes, Yvonne

Sonia zei

Oh,sooooo sweet creation:) really wonderful Ingrid:)
Hugs,
Sonia

Plony zei

Oooooohhhhh, wát schattig is dit dan.........te schattig gewoon. Je zou er zelf weer klein voor willen zijn. Complimenten hoor, geweldig!!!!!
Liefs Plony

Anja zei

Zo zeg wat prachtig! en wat een werk.

Groetjes

Henrikke zei

Oooh my! That looks amazing. My german is not good enough to understand even half of what is says but the pictures tell the whole story! That little adoreble girl looks soo happy! It must have been the perfect gift. That is such a nice thing... Aah, I really love it!! hugs

Ankie vd Polder zei

Wat een schattige fotoreportage en wat heb je hier een werk aan gehad. Maar het resultaat mag er zijn hoor. Ik vind het heel erg leuk. Ook dat het meisje er zo blij/trots mee is... GEWELDIG! Groetjes, Ankie

Lenie zei

Wat een prachtige popjes in die slaapzak, heel erg mooi gemaakt.
Leuke vrolijke stofjes ook en die popjes zijn heel erg leuk in verschillende modellen.
Groeten Lenie

Chantal zei

Geweldig! En heerlijk om haar er ook meteen zo mee te zien spelen :-)
Groetjes,
Chantal

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!